W ramach projektu Laboratoria przyszłości realizacja zajęć projektowych.
Temat: Zanieczyszczenia wody i jej ochrona
Akweny wodne, źródła rzeki, wodospady, roślinność hydrofilna, transport wodny - to niektóre zagadnienia dotyczące znaczenia wody i zmuszające do refleksji nad potrzebą dbania o czystość wody
Temat: Nagonasienne
Las sosnowy jest niedaleko, ale puszcza jodłowa, tundra czy las cydrowy to możemy zwiedzić wirtualnie.
Temat: Mówiący robot i 6-ciolatki
Dzieci z grupy sześciolatków nie sa wyjątkiem. Ich też wciągnęła zabawa w kodowanie robota.(Małgorzata Piskorska)
Temat: Mówiący robot odwiedza przedszkole. Bo czemu nie?
Dzieci z grupy Biedroneczki pod opieką pani Beaty uczestniczyły w ciekawych zajęciach z mówiącym robotem edukacyjnym Super Doc – jest to zabawka, która przybliża dzieciom zrozumienie podstaw programowania. Rozwija nie tylko fantazję, kreatywność oraz logiczne myślenie, ale również uczy dzieci opowiadania historii. Mówiący robot edukacyjny Super Doc zapewnia świetną i wciągającą zabawę (Beata Lemieszek)
Temat: Programujemy Robota
Tak radzą sobie z kodowaniem robota Super Doc pierwszoklasiści na informatyce u pani Renaty. Nie takie straszne to kodowanie a wciąga tak że lekcja wydaje się za krótka.(Renata Łukasiewicz)
Nauka w połączeniu z zabawą z wykorzystaniem Robota w czasie zajęć korekcyjno- kompensacyjnych w klasie III oraz na zajęciach rozwijających w klasie II jest bardzo ciekawą formą rozwijającą u uczniów umiejętność kodowania. Uczniowie wręcz rywalizują między sobą co zmusza ich do koncentracji.(Anna Mierzwińska)
Temat: Pomiar prędkości jazdy robota Q-Scout
-projekt informatyczno fizyczny
Praca w zespołach - sprawdzamy jak szybko jeździ robot
Mierzymy czas przejazdu a wyniki zapisujemy w tabeli karty pracy. Obliczanie prędkości to zadanie na fizykę
Temat: Związki organiczne i ich różnorodność.
Trójwymiarowe modele związków organicznych i struktury węglowe spotykane nie tylko w przyrodzie.
Grafit, diament, fulereny, grafen, nanorurki węglowe i inne
Temat: Razem możemy więcej. O społeczności użytkowników Scratcha
Praca w zespołach - uczymy robota grać kolędy (programowanie melodii)
Programowanie świateł -drobiazg. Ale jak z pojedyńczych dźwięków ułożyć na podstawie nut melodię???
Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu odpornościowego
Jak wygląda przeciwciało? Jak działa mechanizm reakcji odpornościowej?
Wyobraźnię wspiera wirtualna rzeczywistość...
Temat: Krążenie krwi
Wykorzystanie gogli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości do obejrzenia trójwymiarowych modeli krwioobiegu, serca krwinek
Temat: Budujemy pojazdy - Korbo klocki
Rozwijanie kreatywności.
Temat: Praca grupowa
Nie tylko komunikatory, zasoby współdzielone na dyskach sieciowych. Wirtualna rzeczywistość i rzeczywistość rozszerzona otwierają nowe perspektywy współpracy i doznań z tym związanych. Mały płaski ekranik wkrótce przejdze do lamusa jak stare komputery. Idzie nowe.
Temat: Budowa i rola mięśni
Obserwacja trójwymiarowego skalowalnego modelu muskulatury człowieka to bardzo przydatne narzędzie wspierające naukę.
Korbo klocki to świętny sposób rozbudzania kreatywności u dzieci
W trakcie zajęć z zestawami klocków dzieci mogły tworzyć konstrukcje - chłopcy budowali pojazdy - wojskowe, rolnicze i inne.
Dziewczynki budowały budynki dla zwierząt, wzory z kół zębatych
Obok kreatywności zajęcia były okazją kształtowania relacji społecznych w grupie
27 września 2022
1. Cel lekcji: Wykorzystanie robota Q scout do przetestowania dokładności wykonania algorytmu przez pojazd w warunkach rzeczywistych
Przebieg aktywności grupy: Po zainstalowaniu oprogramowania robota (wersja na smartfon i komputer)
i zapoznaniu się z zasadami obsługi robota i środowiska programistycznego podjęto próbę sprawdzenia wierności odwzorowania przez robota trasy przejazdu określonego napisanym programem zgodnie z którym robot miał poruszać się po obwodzie kwadratu.
Podjęte próby zaprogramowania ruchu po torze kwadratowym zakończyły się niepowodzeniem; robot poruszał się po torze zbliżonym do koła. Analiza podjętych działań doprowadziła nas do wniosku że główną przyczyną niepowodzenia była śliska nawierzchnia po której koła się ślizgały (nie pomogło także zmniejszenie prędkości) Doprowadziło o do wniosku że rozwiązania modelowe na ekranie nie zawsze pokrywają się z działaniem w środowisku rzeczywistym które często zmniejsza efektywność realizowanych działań a algorytm działający poprawnie w środowisku wirtualnym wymaga korekt dostosowujących go do pracy produkcyjnej (w trakcie podsumowania lekcji padła propozycja zastosowania nakładek na koła zwiększających przyczepność do podłoża albo użycia gąsiennic )