Ostatnią przed przerwą świąteczną lekcje informatyki klasa piąta spędziła "ucząc" robota kolędy. Oczywiście posiłkując się zapisem nutowym znalezionym w internecie. Próby przełożenia zapisu literek od C poprzez D, E do C wymagały rozwiązania kilku problemów - wyboru właściwej tonacji, czasu trwania poszczególnych dźwięków (półnuty i ósemki różnią się czasem trwania). Pojawiły się też dźwięki nie pasujące do melodii śpiewanej w naszym rejonie.
Przysłuchując się nagranym filmom można by z nich urządzić konkurs pod hasłem "Zgadnij, jaka to kolęda?" co nie zmienia faktu że jak na pierwsze 30 minut uczenia robota grania melodii przez piątoklasistów wynik jest lepiej niż zadowalający i dobrze rokuje na przyszłość. Jeszcze trochę korygowania fałszów w melodii i zabrzmiałoby czysto "Dzisiaj w Betlejem".
W czasie zajęć rozwijających uczniowie klasy 2 pod opieką pani Katarzyny Wilczyńskiej-Karabeli uczyli się sterować robotem edukacyjnym programując ich ruch po planszy.
Wykorzystanie projektowych pomocy dydaktycznych znaczaco wpłyneło na atrakcyjnośc zajęć.